Přestože prázdniny dosud neskončily, mnoho studentů již řeší svou bytovou situaci a shánějí se po bydlení nejen na dobu podzimního semestru. Bohužel, jejich snahy se mnohdy protahují na dlouhé měsíce, během nichž jsou odsouzeni k přespávání u benevolentních spolužáků nebo k mnohdy několikahodinovému dojíždění do místa trvalého bydliště. To si postupně začínají uvědomovat lidé, kteří disponují volným pokojem, patrem rodinného domu, nebo celým bytem, a kteří jsou ochotni je nabídnout studentům k pronájmu. Problém se ovšem objeví, chtějí-li svou nabídku inzerovat.
Potenciální pronajímatelé a studenti shánějící bydlení nenalézají platformu pro vzájemnou komunikaci. Důvod je jednoduchý. Studenti obecně preferují jiná média než lidé, kteří jim mohou poskytnout bydlení. Mezi těmi, kteří by rádi pronajali svůj byt, či volný pokoj, jsou často senioři, a ti jen velmi zřídka využávají výhod internetu, který je naopak dominantním způsobem komunikace a nejdostupnějším zdrojem informací pro studenty. Nástrojem k překlenutí této informační propasti je právě server www.kolej.cz. Jedná se o unikátní inzertní prostor, kde mohou prezentovat své nabídky i lidé, kteří si s internetem „netykají“. Kolej.cz totiž nepůsobí jen na virtuálním poli internetu, ale prostřednictvím osobního kontaktu, pošty a telefonu oslovuje právě ty, kteří by jinak své nabídky buď neinzerovali vůbec, anebo na místech, která studenti nenavštěvují.
Www.kolej.cz je báze umožňující prezentovat nabídky bydlení ve formě, která je vysokoškolákům nejbližší a uživatelsky nejpříjemnější. Vyplnění jednoduchého formuláře, ve kterém specifikujete svou nabídku nebo upřesníte své požadavky na pro vás nejvhodnější bydlení je jedinou překážkou, kterou musíte překonat. Výhodou je též osobní kontakt, který zvyšuje důvěru zejména u starších inzerentů a velmi rychlý přenos informací mezi budoucími nájemci a nájemníky. www.kolej.cz je příkladem toho, jak lze efektivně propojit lidi, kteří mají sice stejný zájem, ale jinak se pohybují po odlišných komunikačních drahách.
Tomáš Haken
|